Kapcsolat, kérdés, ötlet:

gepemberblog (kukac)
gmail (pont) com

vagy a Facebook-on:
Gépember naplója

Facebook

Az utolsó kommentek

Online

free counters

 

Címszavakban

Licenc

Creative Commons License
Gépember "Gépember naplója" című műve Creative Commons Nevezd meg!-Ne add el!-Ne változtasd! 2.5 Magyarország Licenc alatt van.
Permissions beyond the scope of this license may be available at http://gepembernaploja.blog.hu.

Minden tud(hat)ok rólad...?

2011.03.25. 02:06 :: Gépember

Megosztás

 

Akik egy kicsit is az internet közelében élnek, azokról veszélyesen sok információ fellelhető a neten. Nem általánosságban beszélek, az elmúlt napokban két olyan régi ismerős nyomára bukkantam, akikek jó pár éve megszakadt a kapcsolat.

Az egyik messze, külföldön él, vele "csak" a neten sikerült - egy nap alatt - felvennem a kapcsolatot úgy, hogy gyakorlatilag csak a nevét és az országot tudtam, a másik régi ismerős felkutatása kb. 20 percbe telt, s már telefonon beszéltünk. Mindezt úgy, hogy elköltözött, se cím, se telefonszám, se email cím, se Facebook-profil nem tartozott hozzá.

20 perc után viszont ebben a sorrendben mindent tudtam róla...

Örülök, hogy újra beszéltem mindkettőjükkel, de belegondoltam, hogy ha egy "egyszerű" kereséssel ennyi minden kideríthető, azt nem feltétlenül csak jó dolgokra lehet használni. A konspirációs teóriákat meghagyom azoknak, akik ebben profik, azaz nekik, eleget írtam már a Google-ról, meg a Die Hard 4-ről, de ilyenkor eszembe jut ez a jelenet...

Amerikában már úgyis közel állnak a kötelező internetes "útlevél" bevezetéséhez... 

A múltkor már írtam, csak ismételni tudom magam:
 

Élünk a technika nyújtotta lehetőségekkel. Csak egyet ne feledjünk el: az "élünk vele" és a "visszaélünk vele" között nagyon keskeny a határ...

 

PET-portal (Privátszférát Erősítő Technológiák) oldalán további érdekességeket olvashatsz, mint pl. "A privacy védelme a munkahelyen", de említhetem a tegnap megjelent IT Café cikket is, amely arról szól, hogy "Nem a Facebook etikátlan, hanem a felhasználó ostoba". Amellett, hogy elég nagyképű kijelentés, azért lássuk be, van alapja...

 

 

Két videó, ami rávilágít arra, mire gondolok:

 

 

 Itt a feliratokat is nézd, pl.: "Restaurant Orwell" :)

 

 

 

 

 

 


4 komment

Címkék: biztonság adatvédelem

A bejegyzés trackback címe:

https://gepembernaploja.blog.hu/api/trackback/id/tr652769762

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ArtWolf · http://artwolf.blog.hu 2011.03.26. 23:10:38

Ma akartam nagynénémnek e-mail-t csinálni, h regelhessen facebook-ra. A Gmail telefonszámot, a citromail túl sok munkára és lakhelyre vonatkozó kérdést tett fel. Mi közük van hozzá? És ha nem akarom ezeket megadni, akkor nem használhatom ezeket a szolgáltatásokat? Amikor én regisztráltam ezekre, még nem kellett ilyesmi, azóta sem adtam meg. Akkor engem törölni fognak, vagy korlátozzák a szolgáltatásokat (mivel kevesebbet érek a reklámpiacon - gondolom)?
Nem lett e-mail címe nagynénémnek...

ArtWolf · http://artwolf.blog.hu 2011.03.26. 23:11:10

Ma akartam nagynénémnek e-mail-t csinálni, h regelhessen facebook-ra. A Gmail telefonszámot, a citromail túl sok munkára és lakhelyre vonatkozó kérdést tett fel. Mi közük van hozzá? És ha nem akarom ezeket megadni, akkor nem használhatom ezeket a szolgáltatásokat? Amikor én regisztráltam ezekre, még nem kellett ilyesmi, azóta sem adtam meg. Akkor engem törölni fognak, vagy korlátozzák a szolgáltatásokat (mivel kevesebbet érek a reklámpiacon - gondolom)?
Nem lett e-mail címe nagynénémnek...

ArtWolf · http://artwolf.blog.hu 2011.03.26. 23:11:45

Hupsz, bocs! Megviccelt a blogmotor...:/

Gépember · http://gepembernaploja.blog.hu/ 2011.03.29. 17:18:33

Egyre több adatot kérnek, egyre több helyen - bár valódiságukat senki nem ellenőrzi, tehát beírhatsz bármit.

A Facebook-on viszont mindenki önként és dalolva megadja azokat az információkat, amelyekhez (sokszor beállítástól függetlenül is, vagy különböző trükkökkel) mindenki hozzáférhet.

Hogy a Facebook mihez kezd a felhasználó adataival... ez titok.

A Facebook-os "LIKE"-olás és a különböző oldalakon "Jelentkezz be a Facebook profiloddal" által összeszedett információk pontos képet fest(het)nek a felhasználók életéről.

De a Google sem veri nagydobra, hogy (a számtalan ingyenes szolgáltatása igénybevételével) megszerzett személyes adatokat, fotókat, táblázatokat, leveleket, böngészési előzményeket, stb. milyen nagy, közös adatbázisba rakja bele, s az elkészített, tökéletesen átlátható profilokat ki láthatja "ott fent".
süti beállítások módosítása